diumenge, 20 de novembre del 2011

Segona publicació!

Bueno, per començar parlaré d'una de les noves tècniques que hem fet aquesta setmana, es diu "vitrall" i consisteix bàsicament, en fer un dibuix senzill a una cartolina, i quan aquest estigui acabat, punxar-lo amb el punxó. Quan estigui tot el dibuix punxat agafarem el paper de celofan que més ens agradi i l'enganxarem per la part del darrera de la cartolina. I el resultat és aquest: 

La gata és un extra, ha volgut fer de model per la publicació....xD
I ara parlaré de la setmana a la Llar d'infants, ha estat una setmana normal, vam fer joc heurístic dimarts i dijous psicomotricitat. El que vaig veure de diferent és que el dimecres va venir una professional del CDIAPE a veure als infants de la Llar, i en concret a la nostra aula només ens va donar uns consells per tal d'ajudar a una de les nenes a aixecar-se bé, per tal de que a la llarga no necessiti un suport on agafar-se. 

Aquí s'acava la publicació, 

Un petó i una abraçada a tothooooooom!

dilluns, 7 de novembre del 2011

Publicació amb retard, sorry!

Bueno, a mi em tocava publicar fa bastant de temps però han anat passant els dies i pensant que ens havien d'avisar i tot se m'ha passat...així que avui parlaré del que hem tocava dir fa unes setmanes.
El dia 13 d'Octubre, el que crec que va ser diferent de la resta de classes és que a Habilitats Socials em va tocar buscar un text o conte i llegir-lo en veu alta a la classe. El conte que vaig triar és "Elefante encadenado", de Jorge Bucay, aquest autor té varis poemes, relats i contes per a reflexionar que crec que estan molt bé per aplicar-se'ls un mateix a la vida quotidiana. Enganxo el conte per a que el llegiu! jiji
ELEFANTE ENCADENADO
 Cuando yo era chico me encantaban los circos, y lo que más me gustaba de los circos eran los animales. También a mí como a otros, después me enteré, me llamaba la atención el elefante. Durante la función, la enorme bestia hacía despliegue de tamaño, peso y fuerza descomunal... pero después de su actuación y hasta un rato antes de volver al escenario, el elefante quedaba sujeto solamente por una cadena que aprisionaba una de sus patas a una pequeña estaca clavada en el suelo.
Sin embargo, la estaca era solo un minúsculo pedazo de madera apenas enterrado unos centímetros en la tierra. Y aunque la cadena era gruesa y poderosa me parecía obvio que ese animal capaz de arrancar un árbol de cuajo con su propia fuerza, podría, con facilidad, arrancar la estaca y huir.
El misterio es evidente:
¿Qué lo mantiene entonces?
¿Por qué no huye?
Cuando tenia cinco o seis años yo todavía confiaba en la sabiduría de los grandes. Pregunté entonces a algún maestro, a algún padre, o a algún tío por el misterio del elefante. Alguno de ellos me explicó que el elefante no escapaba porque estaba amaestrado.
Hice entonces la pregunta obvia:
- Si esta amaestrado, ¿por que lo encadenan?
No recuerdo haber recibido ninguna respuesta coherente.
Con el tiempo me olvide del misterio del elefante y la estaca... y solo lo recordaba cuando me encontraba con otros que también se habían hecho la misma pregunta.
Hace algunos años descubrí que por suerte para mi alguien había sido lo bastante sabio como para encontrar la respuesta:
El elefante del circo no escapa porque ha estado atado a una estaca parecida desde que era muy, muy pequeño.
Cerré los ojos y me imaginé al pequeño recién nacido sujeto a la estaca.
Estoy seguro de que en aquel momento el elefantito empujó, tiró y sudó, tratando de soltarse. Y a pesar de todo su esfuerzo, no pudo.
La estaca era ciertamente muy fuerte para él.
Juraría que se durmió agotado y que al día siguiente volvió a probar, y también al otro y al que le seguía...
Hasta que un día, un terrible día para su historia, el animal acepto su impotencia y se resignó a su destino.
Este elefante enorme y poderoso, que vemos en el circo, no escapa porque cree - pobre- que NO PUEDE.
El tiene registro y recuerdo de su impotencia, de aquella impotencia que sintió poco después de nacer.
Y lo peor es que jamás se ha vuelto a cuestionar seriamente ese registro.
Jamás... jamás... intentó poner a prueba su fuerza otra vez...


Espero que us hagi agradat! 
Un petonàs al naaaaaaaaaaaaaaaaaas!!